Badania klientów

Klienci to źródło informacji – bezcennej informacji. 

Ich opinie, potrzeby i oczekiwania to źródło wiedzy o tym, co można zmienić, poprawić, zoptymalizować w działaniach firmy, żeby zwiększać zyski i wdrażać racjonalne oszczędności, tam gdzie to możliwe.

Czy wiesz, że pozyskanie nowego klienta kosztuje średnio 6 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego?

(to m.in. koszt działań sprzedażowych i marketingowych potrzebnych do zachęcenia nowych klientów do wypróbowania usług lub produktów)

Jak zatrzymać stałych klientów i zwiększyć ich wartość?

Badając ich potrzeby, oczekiwania i budując pozytywny Customer Experience. Zadowolenie z obsługi zwiększa lojalność klientów wobec firmy nawet o 74%!

Badania klientów to nie tylko zysk,  ale też oszczędności!

Zadbanie o stałych klientów to szybka i tania inwestycja!

Tylko 1 na 26 niezadowolonych klientów powie wprost co mu się nie podoba. Pozostali po prostu odejdą, bo nie są o to pytani.

Firma ma wpływ na 97% powodów, dla których klienci przestają korzystać z jej usług. 69% klientów odchodzi z powodu obojętnego stosunku pracowników firmy; 14% rezygnuje, ponieważ są niezadowoleni z usług, 9% odchodzi z powodu korzystniejszej oferty u konkurencji.

Lojalni, zadowoleni klienci stają się Ambasadorami marki, polecając jej usługi osobom o podobnym statusie społecznym i finansowym – to najtańszy sposób pozyskiwania nowych klientów z najlepszej grupy docelowej.

Co możemy badać?

Segmentacja

Obsługa klientów

Dosprzedaż

  • Podział rynku na segmenty klientów,
  • Wskazanie najatrakcyjniejszych grup docelowych i ich charakterystyka,
  • Analiza grup docelowych ze względu na kanały i formę przekazu marketingowego,
  • Tworzenie person.
  • Badania satysfakcji,
  • Badania opinii,
  • Badania lojalności,
  • NPS
  • Badania jakości obsługi,
  • Badania elastyczności cenowej.
  • Trendy w zachowaniach klientów,
  • Sezonowość i tendencje w zmianach potrzeb,
  • Zwyczaje grup docelowych w perspektywie kilku lat,
  • Wartość klienta w czasie.

Mamy 20-letnie doświadczenie w badaniach potrzeb konsumentów i ich charakterystyce. Łączymy rzetelność naukową i doświadczenie biznesowe – dopasowujemy najlepsze metody badawcze do celów i specyfiki firmy.

dr Anna Martens

Telefon: 504 162 330

Mail: annamartens@ondata.pl