Co trzeba wiedzieć, żeby sprzedawać? – Czego potrzebują klienci i na czym najbardziej im zależy. A jak się tego dowiedzieć? – Słuchając tego, co mówią. Można ich o to zapytać, ale można też poszukać opinii, którymi sami się dzielą. Nie bez powodu monitorowanie wypowiedzi konsumentów w Internecie nazywa się “social listening”. To słuchanie tego co… …
Badania opinii, potrzeb, oczekiwań
Wiedza na temat tego, co sądzą nasi klienci jest skarbnicą insight’ów, wniosków, innowacji. Firmy, które chcą budować mocną pozycję na rynku i trwałe relacje z klientami, powinny na bieżąco monitorować co dzieje się z ich kluczowymi odbiorcami.
Co cenią Twoi klienci, a co chcieliby zmienić we współpracy z Twoją firmą? Jakie są ich oczekiwania? Czego szukają w takich produktach, usługach jak Twoje? Jakie mają potrzeby, a jakie są ich zwyczaje?
Nie zgaduj – po prostu sprawdź. Dzięki tej wiedzy możesz rozwijać firmę, która nie boi się konkurencji, rozumie rynek i swoich najlepszych klientów.
Badania potrzeb, oczekiwań i opinii klientów to metoda pozyskiwania cennych informacji ułatwiających szybkie działania na zmieniającym się rynku i wśród nowych grup konsumentów. To głębokie rozumienie bieżących potrzeb Twoich grup docelowych, które decydują o tym, komu powierzą swoje pieniądze.
Do czego przydadzą Ci się wnioski z takich badań?
- do opracowywania skutecznych strategii sprzedaży
- do planowania efektywnych działań marketingowych
- do planowania komunikacji marketingowej do różnych segmentów rynku
- do monitorowania trendów w oczekiwaniach Twoich klientów
Jak wyglądają etapy współpracy z nami?
1. Diagnoza
Określenie celu badania, diagnoza potrzeb i dobór metody
2. Narzędzie
Zaprojektowanie badania, które przyniesie efekty
3. Badanie
Realizacja badania dopasowanego do specyfiki i możliwości firmy
4. Wyniki
Analiza i opracowanie wyników badania
5. Rekomendacje
Wnioski w postaci zrozumiałego i czytelnego raportu
6. Warsztat
Omówienie wyników i wniosków w ramach konsultacji
W jakich obszarach badań marketingowych planujesz działania?
Nasze podpowiedzi mogą ułatwić Ci wskazanie tematów, w których możemy Cię wesprzeć:
- Badanie opinii i oczekiwań klientów
- Badanie potrzeb i potencjału przed wprowadzeniem nowych produktów, usług
- Badanie satysfakcji i NPS
- Analiza behawioralna – czyli zrozumieć zachowania konsumentów
- Badanie tajemniczego klienta w punktach sprzedaży
- Badanie tajemniczego klienta biura obsługi klientów
Umów się na bezpłatną diagnozę potrzeb
Pokonuj wyzwania biznesowe w oparciu o wnioski z naszych badań
Ustalamy cel, stawiamy właściwe pytania, przeprowadzamy badanie, analizujemy wyniki i wyciskamy z nich esencję. Dostajesz od nas odpowiedzi, insighty, wnioski, wskazówki. Efekt? Łatwiej jest podejmować trafne decyzje biznesowe.