Czasami okazuje się, że banalne sprawy mogą mieć fundamentalne znaczenie. I nieważne czy myślimy o strategii biznesowej, kampanii marketingowej czy obsłudze klienta. Najbardziej kreatywne i olśniewające pomysły mogą nie wypalić, jeśli nie mają dobrych fundamentów.
Wiedza w pigułce
Gdzie szukać nowych klientów? Najpierw u siebie!
Siadam do negocjacji z klientem. Lekko nie będzie, bo to ja chcę opowiedzieć o mojej usłudze, a druga strona niekoniecznie chce słuchać. No dobra, słucha z grzeczności, bo jestem tu z rekomendacji, ale ogólnie to średnio widzi sens w całym tym spotkaniu. Przecież zna swoją branżę lepiej niż ja, siedzi w tym od lat, więc… …
Segmentacja – narzędzie wspierające skuteczną sprzedaż
Prowadząc biznes z pewnością zauważasz, że część klientów chętniej u Ciebie kupuje, a są tacy, którzy pojawiają się rzadko. Być może widzisz też jakieś tendencje w tym co lepiej się sprzedaje. Czy jednak masz tę wiedzę uporządkowaną na tyle, żeby mogła przynieść Ci więcej korzyści? Segmentacja to metoda, która usprawnia strategię sprzedażową i pozwala zaplanować… …
Zmagania badacza, czyli jak zaplanować naukową podróż skazaną na sukces
Osoby rozpoczynające swoją przygodę z badaniami naukowymi mają najczęściej ogromny zapał i pasję. Świat stoi otworem, można działać. Stoimy u stóp góry, którą zawsze chcieliśmy zdobyć i widzimy gdzieś w oddali szczyt. Niestety po drodze trzeba podjąć wiele decyzji, którą ścieżkę wybrać, jaki kierunek, czy szlak czerwony czy żółty? Jak o tym zdecydować i jak… …
A może ankieta? 5 powodów, dla których najczęściej trzeba powiedzieć „nie”
Często się zdarza, że badania – społeczne, opinii, marketingowe, HR – kojarzone są tylko lub przede wszystkim z ankietami. Trudno się dziwić. Nowoczesne systemy automatycznej ankietyzacji i możliwość szybkiej komunikacji z klientami, wręcz prowokują do powszechnego stosowania ankiet. Ale czy to najlepsze rozwiązanie?
Bądź jak Netflix – strategia data-driven nie jest tylko dla gigantów
W badaniu Deloitte zapytano managerów 35 wiodących na rynku firm jakie korzyści w podejmowaniu decyzji biznesowych przynosi im korzystanie z analityki. 49% badanych zwraca uwagę, że analityka pomaga im podejmować lepsze decyzje biznesowe, 16% zaznacza, że dane umożliwiają wybór kluczowych wskaźników działań strategicznych, a 10% uważa, że analityka poprawia relacje z klientami i partnerami biznesowymi.