Co trzeba wiedzieć, żeby sprzedawać? – Czego potrzebują klienci i na czym najbardziej im zależy. A jak się tego dowiedzieć? – Słuchając tego, co mówią. Można ich o to zapytać, ale można też poszukać opinii, którymi sami się dzielą. Nie bez powodu monitorowanie wypowiedzi konsumentów w Internecie nazywa się “social listening”. To słuchanie tego co i w jaki sposób mówią klienci – bo w ich wypowiedziach można wyczytać bezcenne insighty.
Wiedza w pigułce
Kategorie:
Gdzie szukać nowych klientów? Najpierw u siebie!
Siadam do negocjacji z klientem. Lekko nie będzie, bo to ja chcę opowiedzieć o mojej usłudze, a druga strona niekoniecznie chce słuchać. No dobra, słucha z grzeczności, bo jestem tu z rekomendacji, ale ogólnie to średnio widzi sens w całym tym spotkaniu. Przecież zna swoją branżę lepiej niż ja, siedzi w tym od lat, więc co ta pani od analizy danych może nowego wymyślić – szalona. Sprawdzimy?
Dlaczego “Dlaczego?” jest kluczowe?
Czasami okazuje się, że banalne sprawy mogą mieć fundamentalne znaczenie. I nieważne czy myślimy o strategii biznesowej, kampanii marketingowej czy obsłudze klienta. Najbardziej kreatywne i olśniewające pomysły mogą nie wypalić, jeśli nie mają dobrych fundamentów.